Gönderen Konu: NESNE TABANLI PROGRAMLAMA C # DEGİŞKEN TANIMLAMA  (Okunma sayısı 736 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı GameLear

  • Administrator
  • *
  • İleti: 289
  • Cinsiyet: Bay
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi
    • Profili Görüntüle
  • Akademik: Çarşamba Ticaret Borsası Meslek Yüksekokulu
  • Bölüm: Bilgisayar Proğramcılığı
[h1]DEGİŞKEN TANIMLAMA[/h1]
KULLANICININ ELINDE BULUNAN VERI DEGERLERININ  BELLEKTE TUTULDUGU ADRESLERE DEGISKEN ADI VERILIR  DEGISKENLER TANIMLANIRKEN ;
1.TURKCE KARAKTER KULLANILABILIR.
2.ILK KARAKTER OLMAMAK KAYDIYLA DEGISKEN ISIMLERINDE RAKAM KULLANILABILIR
3._ DISINDA HICBIR OZEL KARAKTER DEGISKEN TANILAMADA KULLANILAMAZ.
4.DEGISKENLER TANIMLANIRKEN BOSLUK KARAKTERI KULLANILAMAZ.
5.BUYUK KUCUK HARF DUYARLILIGI VARDIR.
6.AYNI ISIMLI DEGISKENLER AYNI BLOK ICERISINDE KULLANILAMAZ.
7.c# DİLİNE AİT OZEL IFADELER DEGISKEN TANIMLAMADA KULLANILAMAZ.

DEGİŞKEN TİPİ   DEGİŞKEN İSMİ=DEGISKEN DEGERİ;
     İNT        A            =3;
     İNT             A;

C# DILINDE VERI TIPLERI SAYISAL ALFA SAYISAL(KARAKTER) VE DEGER ATANABİLEN VERİ TIPLERI OLMAK UZERE 3 AYRILIR.

1.Sayılsal Veri Türleri:

BYTE,BYTE,İNT,VİNT,LONG,ULONG,FLOAT,DOUBLE,DECİMAL

2.ALFA sayısal veri türleri:

CHAR VE STRING OLMAK UZERE 2 ADET VERI TURU VARDIR.CHAR IFADESI TEK KARAKTERİ STRING IFADESI ISE KARAKTER DIZINLERINI GOSTERMEKDE KULLANILIR.
CHAR ILE TANIMLANAN HERHANGI BIR DEGISKENIN DEGERI MUTLAKA TEK TIRNAK ICERISINDE GOSTERILMEKTEDIR.STRING ILE TANIMLANAN HERHANGI BIR DEGISKENIN
DEGERI MUTLAKA CIFT TIRNAK ISARETLERI ILE GOSTERILMEKTEDIR.
TEK KARAKTER
CHAR
STRING
KARAKTER DIZISI
CHAR X='A';
STRING X="BURSA";
C# DILINDE SAYISAL VE ALFA SAYISAL VERİ TURLERI ILE BIRLIKDE KACIS KARAKTERI OLARAK ISIMLENDIRILEN KISA YOL TUS BILESENLERIDE BULUNUR.

\N=ALT SATIRA GECMEK ICIN KULLANILIR.
\T=TAB TUSU GIBI ISLEM GORUR IMLECI 8 KARAKTER SAG KAYDIRIR.
\0=NUL(BOS DEGER)
\"=EKRANA YAZDIRILMASI
\R=SATIRIN NERESINDEN OLURSANIZ OLUN IMLECI BULUNDUGU SATIRIN BASINA GOTURUR
\B=GERİ AL
\\=BIRINCI \ IKINCI \ EKRANA YAZDIRIR.
\A=HATA SESI CIKMASINI SAGLAYAN MESAJDIR.

3.DEGER ATANABILEN VERI TURLERI:
BOOL:TRUE-FALSE
OBJECT:TUM VERI TURLERININ ATASI
DATETIME:TARIH-ZAMAN

KARAR YAPILARINDA BOOL KULLANILMASI
SAYI1:20 SAYI2:30
BOD A=TRUE;
BOOL A=(30>20);
İF(30>20)

NOT:AYNI VERI TIPINDE BIRDEN FAZLA DEGISKEN TANIMLANMASI GEREKDIGINDE DEGISKEN ISIMLERI ARASINA , KONULUR.
ORNEK:İNT A,B;

NOT2:DEGISKENLERIN ILK DEGER ATAMASI YAPILMADAN TANIMLAMA YAPILABILIR FAKAT DEGISKEN ILE ILIGLI HERHANGI BIR ISLEM YAPILAMAZ.
DEGISKENLERIN YASAM ALANLARI:C# DILINDE DEGISKENLER KULLANIKDIKLARI BLOKLAR ARASINDA GECERLIDIRLER.C# DILINDE BLOKLAR {} IFADESIYLE GOSTERILIR.

CLASS BLOKLAR
{
STATIC VOID MAIN (STRING[]ARGS)
{
INT A=3;
İNT A=5;
CONSOLE.READKEY();
}
}
YUKARIDAKI KOD BLOGUNDA A DEGISKENI 2 KEZ TANIMLANDIGI ICIN DERLEME HALINDE PROGRAM HATA VERIR CUNKU AYNI BLOK ICERISINDE AYNI ISIMLE SAHIP SADECE 1 KEZ DEGISKEN TANIMLAMASI
YAPILABILIR.BU HATAYI ORTADAN KALDIRMAK ICIN ASAGIDAKI GIBI BIR DUZENLEMEYE GIDILMELIDIR.

CLASS BLOKLAR
{
STATIC VOID MAIN (STRING[]ARGS)
{
INT A=3;
İNT A=4;
}
{
INT A=8;
İNT A=6;
CONSOLE.READKEY();
}
}

SABITLER:PROGRAM BOYUNCA DEGERI DEGISMEYEN IFADELERE SABIT ADI VERILIR SABIT TANIMLAMALARI CONST ANAHTAR SOZCUGU ILE YAPILIR.
BELLEK BOLGELERİ:5 KISIMDA ELE ALINIR.BELLEK BOLGELERININ BILINMESI PROGRAM YAZARKEN COK ONEMLIDIR DEGISKENE ATANAN DEGERLER BELLEK BOLGELERINDE SAKLANIR PROGRAMCI BELLEK
BOLGELERININ NE ISE YARADIKLARINI BILIRSE GELISTIREN UYGULAMALARDA SISTEM KAYNAKLARI DAHA TASARUFLU KULLANILARAK PERFORMANS KAYIPLARI AZALTILIR.

1.STACK BOLGESİ:RAM BELLEK UZERINDE DEGER TIPLI DEGISKENLERIN DEGERLERININ TUTULDUGU BOLGEDIR DERLEYICI TARAFINDAN BU BOLGEDE TUTULACAK DEGISKENLERIN VERI TURLERININ BILINMESI
GEREKIR.TANIMLAMA ISLEMINDEN SONRA VERI TURUNE GORE BELLEKDE YER AYRILIR.
2.HEAP BOLGESİ:RAM UZERINDE BULUNUR HEAP BOLGESINDE NESNELERİN DERLEYİCİ TARAFINDAN ONCEDEN BILINMESI GEREKMEKTEDIR REFARANS TIPLI DEGISKENLERIN TUTULDUGU BELLEK BOLGESIDIR.
3.STATIC BOLGESİ:BU BOLGEDE TUTULAN DEGISKENLERIN OMURLERI PROGRAMIN CALISMA SURESINDEDIR HIZLI TEPKI VERDIGI ICIN DEGISKENLERI BIR KISMI BU BOLGEDE SAKLANABILIR
4.SABİT BOLGESİ:PROGRAMDA OLUSTURULAN SABIT IFADELERININ TUTULDUGU BOLGEDIR.
5.REGİSTER:MICRO ISLEMCI ICERISINDE BULUNUR BU BOLGEYE ERISIM DERLEYICILER VASITASIYLA YAPILIR DERLEYICI SIK KULLANDIGI VERILERI BU BOLGEDE TUTAR.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2015, 21:55:04 Gönderen: GameLear »



 

Hızlı yanıt'ı kullanarak çabukça ileti gönderebilir, iletilerinizde gülümseme ve bbc kullanabilirsiniz.

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.
Kullanıcı Adı: E-Posta:
Doğrulama:
Resimde gördüğünüz harfleri giriniz
Harfleri dinle / Farklı bir resim göster
Resimde gördüğünüz harfleri giriniz:
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Kuruluş Tarihi Kutucuğa Yazın(1975):