Gönderen Konu: NESNE TABANLI PROGRAMLAMA TÜR DÖNÜŞÜMLERİ  (Okunma sayısı 892 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı GameLear

  • Administrator
  • *
  • İleti: 278
  • Cinsiyet: Bay
  • Ondokuz Mayıs Üniversitesi
    • Profili Görüntüle
  • Akademik: Çarşamba Ticaret Borsası Meslek Yüksekokulu
  • Bölüm: Bilgisayar Proğramcılığı
[h1]TÜR DÖNÜŞÜMLERİ:[/h1]

C# DILINDE VERI TURLERI ARASINDA DONUSUM YAPMAK MUMKUNDUR.TUR DONUSUMU YAPILACAK VERI TURLERI KAPISTELERI ONEMLIDIR.BILINCLI VE BILINCSIZ OLMAK UZERE 2 AYRILIR
1.bILINSIZ TUR DONUSUMU:KUCUK KAPISTELI BIR DEGISKEN TIPININ BUYUK KAPISTELI BIR DEGISKEN TIPINE DONUSTURULMESIDIR.KOLAYLIKLA YAPILABILIR
CUNKU HERHANGI BIR VERI KAYBI SOZ KONUSU DEGILDIR.
ORNEK:
BYTE A;
İNT B;

A=10;
B=A;

2.)BILINCLI TUR DONUSUMU: BUYUK KAPISTELI BIR DEGISKEN TIPINDEN KUCUK KAPISTELI DEGISKEN TIPINE DONUSUM YAPILDIGINDA VERI KAYBI
YASANABILECEGI ICIN BU DONUSUM ENGELLENMISDIR.FAKAT OLUSABILECEK VERI KAYBINI FARKINDA OLARAK DONUSUM GERCEKLESTIRILEBILIR.

İNT A;
BYTE B;
A=10;
B=A;

YUKARIDAKI KOD BLOGUNDA BUYUK VERI TIPINDEN KUCUK VERI TAPINE DONUSUM OLDUGU ICIN C# DILI OTOMATIK OLARAK UYARI MESAJI GONDERIR
BU UYARI MESAJINI GORMEMEK ICIN ASAGIDAKI KOD BLOGU YAZILMALIDIR

İNT A;
BYTE B;
A=10;
B=(BYTE)A;

ASAGIDAKI ORNEK INCELENDIGINDE INTEGER OLARAK TANIMLANAN A DEGISKENI DAHA KUCUK VERI TIPI  OLAN VE BYTE OLARAK TEMSIL EDILEN B DEGISKENINE AKTARILMISDIR
A DEGERININ BASLANGIC DEGERI 350 OLARAK VERILMISDIR FAKAT BYTE TIPINBDE EN FAZLA SAKLANACAK VERI MIKTARI 256 OLDUGUNDAN 350-256=94 SONUCU URETILMISDIR.
DEGISIK BIR IFADEYLE PROGRAMDA VEIR KAYBI YASANMISDIR.

İNT A;
BYTE B;
A=350;

B=(BYTE)A;
BAZI DURUMLARDA VERI KAYBI YASANAGI BU KADAR NET BIR SEKILDE BELLI OLMAYABILIR BU GIBI DURUMLARDA CHAR ANAHTAR SOZCUGU KULLANILARAK
HATA MESAJI YAYINLATILIR.VE YAZILAN KOD BLOGUNDA VERI KAYBI OLUP OLMADIGI INCELENIR.
c# DILINDE TUR DEGISIMI ICIN CONVERT METODU KULLANILIR.
STRING TURURNDEN BIR DEGISKENIN TAM SAYIYA DONUSUMU ASAGIDA GOSTERILMISDIR
ASAGIDAKI ORNEKDE B DEGISKENIN DEGERI KARAKTER OLARAK 5 GOZUKMEKTEDIR.EGER B DEGISKENIN DEGERI METINSEL BIR IFADE OLSAYDI
PROGRAM HATA VERIRDI
STRING=KARAKTER DIZISI " "
CHAR =TEK KARAKTER ' '
İNT A;
STRİNG B;
B="5"
A=CONVERT.TOINT32(B);
DIKKAT EDILECEK NOKTALARDAN BIRISDE CHAR TIPINDEKI BIR DEGISKENIN TAM SAYI TIPINE DONUSUMUDUR BOYLE BIR DURUMDA KARKATERIN ASKI KOD KARSILIGI
DEGER OLARAK DONDURULUR ASAGIDAKI ORNEKDE BUYUK A HARFININ ASKI KOD KARSILIGI 65 OLDUGUNDAN KOD BLOGU DEGERLENDIRIGINDE SONUC 65 OLARAK KARSINIZA CIKAR
İNT A;
CHAR B;
B='A'
A=CONVERT.TOINT(B);
HERHANGI BIR SAYISAL IFADENIN KARAKTERE DONUSUMU ISE ASAGIDAKI GOSTERILDIGI SEKILDE YAPILIR
İNT A;
STRİNG B;
A=10;
B=CONVERT.TOSTRİNG(A);//B=A.TOSTRING();
C# DILINDE CIKIS ISLEMLERI
c# DILINDE EKRANA YAZDIRMA ISLEMI ICIN CONSOLE SIINIFINA AIT WRİTE VE WRİTELİNE METHODLARI KULLANILIR HER 2 METHODLADA EKRANA DEGISKENLERIN DEGERLERI YAZILABILECEGI GIBI
SABIT BIR METIN VE IFADEDE YAZILABILIR WRITE VE WRITELINE METHODLARI IFADELERI STRING VERI TURUNE DONUSTUREREK EKRANA YAZARLAR 2 METHOD ARASINDAKI TEK FARK WRITE METHODU EKRANA YAZDIRDIGI
IFADEDEN SONRA IMLECI AYNI YERINDE BIRAKIR WRITELINE METHODU ISE EKRANA YAZDIRDIGI IFADEDEN SONRA IMLECI OTOMATIK OLARAK BIR ALT SATIRA GONDERIR.
---------------------------------
ORNEK:
CLASS CIKISISLEMLERI
{
STATIC VOID MAIN (STRING[]ARGS)
{
INT A;
A=5;
CONSOLE.WRİTE(A);
CONSOLE.READKEY();
}
}
------------------------------
CLASS CIKISISLEMLERI
{
STATIC VOID MAIN (STRING [] ARGS)
{
CONSOLE.WRİTE("MERHABA");
CONSOLE.READKEY();
}
}
------------------------------
CLASS CIKISISLEMLERI
{
STATIC VOID MAIN (STRING[]ARGS)
{
CONSOLE.WRİTE("SAMSUN");
CONSOLE.WRİTE("SPOR");
CONSOLE.READKEY();
}
}
SONUC:SAMSUNSPOR
--------------------------------------
CLASS CIKISISLEMLERI
{
STATIC VOID MAIN (STRING [] ARGS)
{
CONSOLE.WRİTE("MERHABA");
CONSOLE.READKEY();
}
}
--------------------------------------
CLASS CIKISISLEMLERI
{
STATIC VOID MAIN (STRING[]ARGS)
{
CONSOLE.WRİTELINE("SAMSUN");
CONSOLE.WRİTE("SPOR");
CONSOLE.READKEY();
}
}
SONUC:SAMSUN
   SPOR
-----------------------------------
3.)FORMATLI ÇIKIŞ İŞLEMLERİEKRANA BASILMASI ISTENEN IFADELERIN SAYILARIN TARIHLERIN YADA METINLERIN BICIMSEL OLARAK FARKLI FORMATLARDA GOSTERILMESI ISLEMINE FORMATLI CIKIS ISLEMI DENIR.
-------------------------------
GENEL KULLANIM YAPISI:
CONSOLE ("{0}VE{1}",A,B);
-----------------------------------
A VE B SAYILARI TOPLANARAK T DEGISKENINE AKTARILMAK ISTEMENTEKDIR GEREKLI YAPIYI FORMATLI CIKIS ISLEMI SEKLINDE HAZIRLAYINIZ
------------------------------------------
ORNEK:
CLASS ORNEK
{
STATIC VOID MAIN(STRING[]ARGS)
{
İNT A,B,T;
A=6;
B=3;
T=A+B;
CONSOLE.WRİTE("{0}+{1}={2}",A,B,T),
}
}
---------------------------------------------


« Son Düzenleme: 18 Aralık 2015, 21:49:16 Gönderen: GameLear »



Etiket:
 

Hızlı yanıt'ı kullanarak çabukça ileti gönderebilir, iletilerinizde gülümseme ve bbc kullanabilirsiniz.

Not: Bu konu bir moderatör tarafından onaylanmadan görüntülenmeyecektir.
Kullanıcı Adı: E-Posta: